ورزش

چرا داور روی صحنه پنالتی دوم استقلال به سمت VAR نرفت؟/ واکنش دپارتمان داوری به اعتراض ملوانی‌ها

چرا داور روی صحنه پنالتی دوم استقلال به سمت VAR نرفت؟/ واکنش دپارتمان داوری به اعتراض ملوانی‌ها

دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوری فوتبال درخصوص اینکه چرا داور در صحنه پنالتی دوم استقلال مقابل ملوان به سمت VAR نرفت تا از نزدیک صحنه را تماشا کند اظهار داشت: در پروتکل‌های وی ای آر 2 نوع تصمیم در بازی داریم که توسط داور در زمین اتخاذ می‌شود؛ تصمیمات حقیقی و تصمیمات تفصیلی – تحلیلی.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال درباره تصمیمات حقیقی توضیح داد: در تصمیمات حقیقی یعنی هیچ تحلیلی وجود ندارد بطور مثال یا بازیکن طبق خط‌کشی‌ها یا در وضعیت آفساید وجود دارد یا وجود ندارد…یا خطا داخل محوطه جریمه صورت گرفته یا خارج از محوطه جریمه. در این نوع تصمیمات بازبینی صحنه فقط توسط VAR صورت می‌گیرد و در صورت تایید یا تغییر برای تصمیم فقط به داور از طریق سیستم رادیویی اطلاع‌رسانی می‌شود و داور علامت تلویزیون را نشان می‌دهد  و تصمیم را یا تغییر می‌دهد و یا با تصمیم قبلی خودش دستور به ادامه بازی می‌دهد.

مرادی درخصوص تصمیمات تحلیلی تصریح کرد: این تصمیمات مثل تخلف هند بودن یا نبودن پنالتی خطا یا برخورد شدید و چیزهایی که نیاز به تحلیل دارد. حالا اگر نظر تیم داور اتاق VAR با تصمیم داور مغایرت داشت قطعا به داور اطلاع می‌دهند که به کنار زمین بیاید و صحنه را بررسی کند. اکنون در صحنه‌ پنالتی دوم استقلال مقابل ملوان که می‌گویند داور چرا به کنار مانیتور VAR نیامد به این دلیل بود که تصمیم داور توسط کمک داور ویدیویی تایید شد و احتیاجی به بازبینی نداشت.

بیشتر بخوانید: گلایه یامگا از استقلالی‌ها: صحبت‌های دکتر زارع را هم عوض کردند!/ اختصاصی خبرورزشی

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا